VINTERTUR I FLENSMARKA

Det er februar på Røros og jeg tar meg en tur inn mot Synnervika ved nordenden av mektige Femunden. Målet er Femundsmarkas smellvakre lillesøster, Flensmarka. Her kan du lese om magien med vinterovernatting, unormalt feburarføre og fyring av bål med tyri.

SYKKELTUR OPP ARVEDALSLINJA

En herlig avslutning på sommerferien feires med sykkeltur opp Arvedalslinja og over til Muggruva.

SYKKELTUR LANGS FERAGEN

Å sykle langs Feragen og inn til Ljøsnåvollen Sæter er en fin, avslappende tur som virkelig kan anbefales. Fra sætra starter stien opp til mektige Storvigelen.

En helg, tre turer

Her er beskrivelse av 3 turer som vi gjennomførte en helg i august 2021. Vi gikk inn til Kjøligruva, padla på Glomma og tok en kort men fin tur i Sylane

En kald, men nydelig skitur

Det er midt i romjula og kvikksølvet viser ned mot minus 20. Men sola er fremme og det er vindstille. Vi tar oss en skitur i Galåen. Bli med.

Overnatting i Femundsmarka

Det er midt i juli og sommerferien er på langt nær over. Nå skal vi undersøke litt mer av Femunden og velger oss en overnatting ute i den flotte marka. Bli med!

Omnfjellet i vårsola

Da vinteren startet før jul hadde vi et klart ønske om at før vinteren er ferdig skal vi på ski opp på Omnfjellet i Orkland kommune. Vi tok turen på sommerstid noen år tilbake, nå vil vi oppleve fjellet kledd i snø. Bli med!

Langfredag på Agdens

Når solen skinner og påskeferien er over oss, hva er da mer fornuftig enn å utforkse nye steder. Agdenes er en forlokkende plass en og en halv time unna Trondheim og man får kjenne på hva Trøndelagskysten har å by på.

Hverdagstur til Våttan

Det er mai. Det grønnes i li. Det er varmere enn 10 grader. Våren er her. Endelig. Bli med på en kortreist tur litt utenfor Trondheim.

Påsketur til Lysøysundet

Det er 1. påskedag, solen skinner og vi skal ut på eventyr igjen. Denne ganger drar vi over til Fosenhalvøya og kjører over til Lysøysundet. Med på lasset er to kajakker og et sett med foreldre som fungerer som guider. Bli med på tur!